Az OnRobot kis- és közepes gyártóvállalatok számára kínál kollaboratív robotalkalmazásokat anyagmozgatáshoz, gépkiszolgáláshoz, felületmegmunkáláshoz, minőségellenőrzéshez és összeszereléshez.
Ahogy marketing- és értékesítési céljaik növekedtek, olyan weboldalra volt szükségük, amely lépést tud tartani, és lehetővé teszi számukra, hogy moduláris landing oldalakat építsenek, kampányokat indítsanak, és A/B teszteket futtassanak külső fejlesztők bevonása nélkül.
Szorosan együtt dolgoztunk az OnRobot értékesítési és marketingcsapatával, hogy átfogó képet kapjunk aktuális céljaikról és kihívásaikról. Közösen azonosítottuk a legnagyobb fájdalompontokat, és egyértelmű KPI-okat határoztunk meg az új weboldalra.
Olyan eszközök segítségével, mint a Microsoft Clarity és a Google Analytics, elemeztük a felhasználói viselkedést, hogy kiderítsük, mi működik jól és mi nem. Feltérképeztük az információs hierarchiát, és meghatároztuk a leghatékonyabb kommunikációs módszereket a látogatók felé.
Az elemzések alapján egy újrhasználható stílus- és komponenskönyvtárat terveztünk, amely lehetővé teszi az OnRobot marketing- és tartalomszerkesztő csapatai számára, hogy önállóan, a márkához igazodva készítsenek új tartalmakat, fejlesztő vagy designer bevonása nélkül.
Miután elkészült a design rendszer, minden komponenst Statamic blokk-alapú szerkesztőjében építettünk meg. Azért választottuk a Statamic CMS-t, mert kiváló szerkesztői élményt nyújt, fájlalapú adattárolást és villámgyors statikus gyorsítótárat biztosít.
A régi weboldalon minden tartalomtípus fix sablonhoz volt kötve. Új szekciók hozzáadásához designerre és fejlesztőre is szükség volt, ami lelassította a tartalomgyártást.
MegoldásA Statamic Bard szerkesztőjével rugalmas, a design rendszerre épülő egyedi tartalomblokkokat vezettünk be. Most a marketing- és szerkesztőcsapatok kódolás nélkül is képesek összetett oldalelrendezések létrehozására.
Az OnRobot 23 nyelven kezel tartalmakat, mindegyikhez külön szerkesztőcsapat tartozik. A frissítések, fordítások összehangolása és a verziók közötti konzisztencia megtartása komoly kihívást jelentett.
MegoldásA Statamic többoldalas (multi-site) architektúrája lehetővé tette egy skálázható rendszer kialakítását lokalizált tartalommal, testreszabott hozzáféréskezeléssel és strukturált ellenőrzési-publikálási munkafolyamattal minden egyes nyelvhez.
A tartalom konzisztens kezelése a fejlesztői, staging és éles környezetek között nehézkes volt. Az új funkciókat gyakran elavult tartalommal tesztelték, ami pontatlan eredményekhez, kihagyott hibákhoz és lassú bevezetéshez vezetett.
MegoldásA Statamic fájlalapú tartalomtárolása és Git-alapú automatizálása biztosítja, hogy minden környezet ugyanazt a naprakész tartalomverziót használja. Ez lehetővé teszi, hogy az új funkciókat mindig valós adatokkal teszteljék, javítva a minőséget és gyorsítva a bevezetést.
"A weboldal egy héttel ezelőtti indulása óta 70 - 100%-os növekedést tapasztaltunk az érdeklődők számában. (...) És még csak július közepe van! Ilyen megugrásra ilyenkor nem is számítottunk. Ez egy hihetetlen lezárása egy webfejlesztési projektnek."
Alábecsültük annak összetettségét, hogy több ezer cikket és esettanulmányt migráljunk a régi SQL-alapú CMS-ből a Statamic fájlalapú rendszerébe. Eleinte LLM-eszközöket próbáltunk bevetni a gyorsításhoz, de ezek több problémát okoztak, mint amennyit megoldottak – így végül rengeteg kézi javításra volt szükség. Már a vége felé jártunk, mire rájöttünk, hogyan lehet ezeket tényleg hatékonyan használni 🙈.
A projekt megerősítette azt, amit mindig is hittünk: ha a döntéshozókat már a kezdetektől bevonjuk, az egész folyamat simábban zajlik. Könnyebb összehangolni a célokat, gyorsabb döntéseket hozni, és elkerülni a kellemetlen meglepetéseket. Ez a tapasztalat ismét bebizonyította, hogy a korai elköteleződés kulcsfontosságú egy fókuszált és hatékony projekthez.